Jesteśmy firmą działającą od lipca 2008 r. Od pierwszych miesięcy zmagaliśmy się z ogólnoświatowym kryzysem ekonomicznym. Dzięki temu nauczyliśmy się rzetelnie
oceniać prowadzone przedsięwzięcia oraz efektywnie kontrolować bieżące koszty. Specjalizujemy
się w zarządzaniu nieruchomościami. Połączyliśmy zdobytą wiedzę i nasze doświadczenia zawodowe po to, aby
zaoferować zarządzanie dopasowane do specyfiki Państwa nieruchomości. Zarządzamy z
pasją, szczerze zaangażowani w bieżące sprawy.
Jesteśmy jednocześnie gospodarzem jak i doradcą wskazującym perspektywy na dalszy rozwój.
Zapewniamy, iż posiadamy odpowiednie umiejętności, wieloletnie doświadczenie oraz stosowne uprawnienia pozwalające sprostać wymaganiom właścicieli.
Zgodnie z najwyższymi standardami Zarządcy / Administratora Nieruchomości w sposób rzetelny realizujemy poniższe zadania:
- odbiór nieruchomości i przejęcie dokumentacji od poprzedniego administratora;
- regularna obecność na nieruchomości: oferujemy dyżury dla mieszkańców w godzinach ustalonych z właścicielami;
- przygotowanie planu optymalizacji kosztów funkcjonowania nieruchomości w ciągu pierwszych sześciu miesięcy współpracy;
- bieżące monitorowanie stanu wydatków, aktywne współdziałanie w zakresie windykacji należności, optymalizacji kosztów i zwiększenia przychodów;
- reprezentowanie na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;
- reprezentowanie w relacjach z firmami zewnętrznymi;
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali oraz danych teleadresowych właścicieli, weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- zwoływanie i organizacja zebrań, przygotowywanie projektów uchwał i sporządzenie niezbędnej dokumentacji;
- przedstawienie rocznego projektu planu gospodarczego;
- realizacja zadań przewidzianych w rocznym planie gospodarczym oraz w pozostałych uchwałach wspólnoty;
- realizacja zadań wynikających z wspólnie wypracowanego harmonogramu;
- aktualizacja informacji dotyczących spraw bieżących na stronie internetowej.
Podpisując umowę przejmujemy na siebie następujący zakres czynności i obowiązków:
1. nadzór nad terminowym wykonaniem okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
2. wykonywanie półrocznych rozliczeń kosztów mediów dostarczanych do lokali (ciepła, wody i odprowadzenia ścieków), odczytywanie liczników „głównych”, liczników „indywidualnych” oraz analiza zużycia wszystkich mediów łącznie z aktualizacją stawek;
3. sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia nieruchomości, jej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, przygotowanie protokołu braków przejętej dokumentacji;
4. nadzór nad realizacją zawartych umów w zakresie utrzymania w należytym stanie porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców, a także otoczenia budynku;
5. nadzór nad realizacją zawartych kontraktów w zakresie bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokali, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
6. nadzór nad usuwaniem awarii i skutków awarii na nieruchomości wspólnej;
7. nadzór nad realizacją zaplanowanych remontów zgodnie z przyjętym planem gospodarczym na dany rok;
8. przeprowadzanie procedur wyłaniania wykonawców nadzorowanych robót i usług;
9.
kontrolowanie wykonania i
rozliczanie umów: o dostawę energii
elektrycznej, cieplnej, wody, konserwacje wind i anteny zbiorczej oraz zapewniających
usuwanie z terenu
nieruchomości nieczystości stałych oraz płynnych;
10. przeprowadzanie procedur związanych z ubezpieczeniem nieruchomości oraz wykonywanie czynności związanych ze zgłaszaniem szkód i ich likwidacją przez firmy ubezpieczeniowe;
11. przedsądowa windykacja należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;
12. pobieranie należnych opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu kosztów mediów dostarczanych do lokali (dostawa do lokalu energii cieplnej, wody, wywozu nieczystości stałych, itp.);
13. przedsądowa windykacja należnych Wspólnocie opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu kosztów mediów dostarczanych do lokali (przygotowanie i wysyłka upomnień, wezwań do zapłaty, windykacja drogą mailową i sms);
14. koordynowanie procesu dochodzenia przez Wspólnotę roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych na nieruchomości wspólnej przez mieszkańców i osoby trzecie;
15. prowadzenie i aktualizowanie wykazu lokali oraz danych teleadresowych właścicieli, weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
16. prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości;
17. przygotowywanie półrocznych sprawozdań finansowych, weryfikujących koszty funkcjonowania nieruchomości w relacji do ustalonego planu finansowego;
18. przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości, a także nadzór nad sporządzaniem takiej dokumentacji odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami;
19. wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomością, w tym opracowywanie planów remontów i planów zarządzania nieruchomością;
20. udzielanie wyczerpujących informacji w sprawach związanych z nieruchomością;
21. przedstawianie raz na rok w terminie do 15 marca każdego roku kalendarzowego sprawozdania z działalności merytorycznej i finansowej za rok poprzedni;
22. wykonywanie czynności związanych ze zwoływaniem zebrań oraz powiadamianiem o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów, a także czynności związanych z prowadzeniem korespondencji.
Działając jako profesjonalna firma zajmująca się zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami, odpowiadamy wszelkim wymogom oraz rygorom określonym w ustawie o gospodarce nieruchomościami.
Dla zapewnienia bieżącej
technicznej obsługi nieruchomości, współpracujemy z wysoko kwalifikowanymi
firmami konserwatorskimi, a także współpracujemy z firmami dysponującymi specjalistycznym
sprzętem niezbędnym w usuwaniu wszelkich usterek występujących w nieruchomościach mieszkaniowych.
© All rights reserved