Zarządzanie nieruchomościami

Jesteśmy firmą działającą od lipca 2008 r. Od pierwszych miesięcy zmagaliśmy się z ogólnoświatowym kryzysem ekonomicznym. Dzięki temu nauczyliśmy się rzetelnie oceniać prowadzone przedsięwzięcia oraz efektywnie kontrolować bieżące koszty. Specjalizujemy się w zarządzaniu nieruchomościami. Połączyliśmy zdobytą wiedzę i nasze doświadczenia zawodowe po to, aby zaoferować zarządzanie dopasowane do specyfiki Państwa nieruchomości. Zarządzamy z pasją, szczerze zaangażowani w bieżące sprawy. Jesteśmy jednocześnie gospodarzem jak i doradcą wskazującym perspektywy na dalszy rozwój.

Zapewniamy, iż posiadamy odpowiednie umiejętności, wieloletnie doświadczenie oraz stosowne uprawnienia pozwalające sprostać wymaganiom właścicieli.

Zgodnie z najwyższymi standardami Zarządcy / Administratora Nieruchomości w sposób rzetelny realizujemy poniższe zadania: 

- odbiór nieruchomości i przejęcie dokumentacji od poprzedniego administratora;

- regularna obecność na nieruchomości: oferujemy dyżury dla mieszkańców w godzinach ustalonych z właścicielami;

- przygotowanie planu optymalizacji kosztów funkcjonowania nieruchomości w ciągu pierwszych sześciu miesięcy współpracy;

- bieżące monitorowanie stanu wydatków, aktywne współdziałanie w zakresie windykacji należności, optymalizacji kosztów i zwiększenia przychodów;

- reprezentowanie na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;

- reprezentowanie w relacjach z firmami zewnętrznymi;

- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali oraz danych teleadresowych właścicieli, weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;

- zwoływanie i organizacja zebrań, przygotowywanie projektów uchwał i sporządzenie niezbędnej dokumentacji;

- przedstawienie rocznego projektu planu gospodarczego;

- realizacja zadań przewidzianych w rocznym planie gospodarczym oraz w pozostałych uchwałach wspólnoty;

- realizacja zadań wynikających z wspólnie wypracowanego harmonogramu;

- aktualizacja informacji dotyczących spraw bieżących na stronie internetowej.  

Podpisując umowę przejmujemy na siebie następujący zakres czynności i obowiązków:

1.     nadzór nad terminowym wykonaniem okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego;

2.     wykonywanie półrocznych rozliczeń kosztów mediów dostarczanych do lokali (ciepła, wody i odprowadzenia ścieków), odczytywanie liczników „głównych”, liczników „indywidualnych” oraz analiza zużycia wszystkich mediów łącznie z aktualizacją stawek;

3.     sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia nieruchomości, jej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, przygotowanie protokołu braków przejętej dokumentacji;

4.     nadzór nad realizacją zawartych umów w zakresie utrzymania w należytym stanie porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców, a także otoczenia budynku;

5.     nadzór nad realizacją zawartych kontraktów w zakresie bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokali, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;

6.     nadzór nad usuwaniem awarii i skutków awarii na nieruchomości wspólnej;

7.     nadzór nad realizacją zaplanowanych remontów zgodnie z przyjętym planem gospodarczym na dany rok;

8.     przeprowadzanie procedur wyłaniania wykonawców nadzorowanych robót i usług;

9.   kontrolowanie wykonania i rozliczanie umów: o dostawę energii elektrycznej, cieplnej, wody, konserwacje wind i anteny zbiorczej oraz zapewniających usuwanie z terenu nieruchomości nieczystości stałych oraz płynnych;

10.   przeprowadzanie procedur związanych z ubezpieczeniem nieruchomości oraz wykonywanie czynności związanych ze zgłaszaniem szkód i ich likwidacją przez firmy ubezpieczeniowe;

11.  przedsądowa windykacja należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;

12.   pobieranie należnych opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu kosztów mediów dostarczanych do lokali (dostawa do lokalu energii cieplnej, wody, wywozu nieczystości stałych, itp.);

13.  przedsądowa windykacja należnych Wspólnocie opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu kosztów mediów dostarczanych do lokali (przygotowanie i wysyłka upomnień, wezwań do zapłaty, windykacja drogą mailową i sms);

14.   koordynowanie procesu dochodzenia przez Wspólnotę roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych na nieruchomości wspólnej przez mieszkańców i osoby trzecie;

15.   prowadzenie i aktualizowanie wykazu lokali oraz danych teleadresowych właścicieli, weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;

16.   prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości;

17.   przygotowywanie półrocznych sprawozdań finansowych, weryfikujących koszty funkcjonowania nieruchomości w relacji do ustalonego planu finansowego;

18.   przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej nieruchomości, a także nadzór nad sporządzaniem takiej dokumentacji odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami;

19.   wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego zarządzania nieruchomością, w tym opracowywanie planów remontów i planów zarządzania nieruchomością;

20.   udzielanie wyczerpujących informacji w sprawach związanych z nieruchomością;

21.   przedstawianie raz na rok w terminie do 15 marca każdego roku kalendarzowego sprawozdania z działalności merytorycznej i finansowej za rok poprzedni;

22.   wykonywanie czynności związanych ze zwoływaniem zebrań oraz powiadamianiem o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów, a także czynności związanych z prowadzeniem korespondencji. 

Działając jako profesjonalna firma zajmująca się zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami, odpowiadamy wszelkim wymogom oraz rygorom określonym w ustawie o gospodarce nieruchomościami.

Dla zapewnienia bieżącej technicznej obsługi nieruchomości, współpracujemy z wysoko kwalifikowanymi firmami konserwatorskimi, a także współpracujemy z firmami dysponującymi specjalistycznym sprzętem niezbędnym w usuwaniu wszelkich usterek występujących w nieruchomościach mieszkaniowych.